panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

niedziela, 17 września 2017

Minął rok..............

Minął rok ( prawie, jeszcze około miesiąc) od otrzymania przeze mnie wyróżnienia w Konkursie Marszałka Województwa Kujawsko - Pomorskiego "Odkrywca 2016 " za Całokształt Działań Na Rzecz Rozwoju Turystyki I Krajoznawstwa....i cóż się zmieniło przez ten czas.......
 Nieprzerwanie redaguję moje "Kroniki Inowrocławskie" i dzielę się z czytelnikami wszystkim co piękne, ważne i ciekawe w Inowrocławiu i regionie.
 
Tak pisałem o sobie i swojej działalności rok temu :
 "Nazywam się Jerzy Łaganowski-  jestem regionalistą, popularyzatorem historii Inowrocławia i Kujaw, poetą, fotografem amatorem, twórcą  i redaktorem bloga „Kroniki Inowrocławskie”, w którym zajmuję się promocją Inowrocławia i regionu. Traktuję to jako hobby i zarazem swoistą misję, jestem miłośnikiem Inowrocławia, jego historii, swoją wiedzę i pasję staram się wykorzystać do promocji swojej "Małej Ojczyzny". Promocja służy jak wiadomo do budowania pozytywnego wizerunku,przyczynia się do rozwoju turystyki, a co za tym idzie do ogólnego rozwoju miasta i regionu, ten zaś daje wszystkim mieszkańcom lepsze perspektywy, a wielu ludziom pracę i to jest jedno z głównych zadań mojego bloga. Na blogu opublikowałem dotąd 951 postów, ponad 85 000 fotografii, ponad 1200 wierszy. Stosowanie tak zróżnicowanych środków wyrazu stanowi o oryginalności bloga, łączenie prozy, poezji, fotografii pozwala lepiej trafić do odbiorcy, przekazać więcej wrażeń i informacji. Blog zapoznaje odwiedzających z kalendarium najważniejszych wydarzeń na przestrzeni dziejów, zawiera teksty o historii Inowrocławia i okolic, promuję przy jego pomocy odbywające się wydarzenia kulturalne, sportowe, imprezy rozrywkowe, przekazuję relacje z nich, przedstawiam  najważniejsze zabytki i ich historię, pokazuję piękno regionu i przyrody na Kujawach, prezentuję inwestycje w mieście i okolicy, w tym te z wykorzystaniem funduszy unijnych, zebrałem też i opublikowałem na nim mały słownik gwary kujawskiej, raz po raz piszę również teksty przypominając dawny język gwarowy używany na Kujawach, przypominam  dawne zwyczaje i obrzędy naszego regionu, historyczne postaci, prezentuję pomysły i projekty na zwiększenie atrakcyjności turystycznej Inowrocławia i okolic. Publikuję swojego bloga i fotografie przedstawiające Inowrocław i okolice, oraz wszystko co się tutaj dzieje na portalach społecznościowych: facebook, pinterest, Google+, twitter. 
Na swoim profilu „Kronikarz Jerzy” na Google+ osiągnąłem liczbę 5 386 000 odsłon ( na dzień 21.09.2016 r) i przynajmniej po kilkaset tysięcy odsłon na innych portalach."
 I  w mojej działalności niewiele się zmieniło......zajmuję się cały czas tym samym, promuję Inowrocław i okolice, a tym samym próbuję na wszelkie sposoby doprowadzić do rozwoju turystyki na Kujawach.
Przez niecały rok liczba postów w "Kronikach" wzrosła do 1167, czyli o 216.
Tematyka podobnie jak do tej pory obejmuje wszystko co piękne, ważne i interesujące zarówno niegdyś jak i obecnie.
Rok temu w "Kronikach" opublikowałem 85 000 fotografii i ponad 1200 wierszy, te liczby obecnie to ponad 170 000 fotografii i około 1400 wierszy.
Jeśli chodzi o popularność mojej twórczości to obecnie liczba odsłon na profilu „Kronikarz Jerzy” na Google+ przekroczyła 11 000 000 i łącznie kilka milionów na pozostałych portalach.
Jak na dość niszowe tematy prezentowane na blogu wynik wydaje się całkiem niezły.


Nie ma prawie zakątka na świecie z którego internauci nie oglądali by widoczków z Kujaw i Inowrocławia......
Odnotowałem wejścia z takich państw jak:
USA, Francja, Rosja, Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Hiszpania, Irlandia, Grecja, Chorwacja, Włochy, Austria, Portugalia, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Ukraina, Litwa, Estonia, Macedonia, Bośnia i Hercegowina, Belgia, Serbia, Szwajcaria, Dania, Słowacja, Białoruś, Węgry, Rumunia, Bułgaria,Turcja,Izrael, ale także Australia, Kanada, Brazylia, Argentyna,Kolumbia, Chile, Indie, Egipt, Indonezja, Nepal, Chiny, Japonia, Peru, Maroco, Bangladesz, Honkong, Kenia, Nigeria,Tajlandia, Algieria, Kamerun, Oman, Nowa Zelandia, Malezja,Irak, Cote d'Ivoire (Wybrzeże Kości Słoniowej), Filipiny, Mołdawia, Dominikana, Korea Południowa, Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Indonezja,Pakistan, Irak, Mauritius, Bostwana, Cypr, Islandia, Afganistan, Namibia, Angola, Sri Lanka, Kambodża.
Były kolejne wywiady dla tv, prasy, radia, portali internetowych, spotkania z dziećmi, turystami, kolejne opublikowane pomysły dotyczące promocji regionu i rozwoju turystyki.....


















Nieustanna promocja zabytków, uroków przyrody, ciekawych imprez kulturalnych zaczyna przynosić coraz lepsze efekty.

Zwłaszcza w sezonie letnim, ale nie tylko Inowrocław wypełnia się tłumami kuracjuszy i turystów.



































 
















W ubiegłym roku zostałem laureatem konkursu "Odkrywca 2016", teraz jestem członkiem Kapituły Konkursu i biorę udział w jej pracach.
 
Tak więc nieco się pozmieniało.......ale cel i sens mojej pracy jest ciągle taki sam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!