sobota, 27 lutego 2016

Księżycowe krajobrazy i jak to można zmienić

Trwa remont inowrocławskiego dworca kolejowego, wprawdzie inwestycja przeciąga się denerwująco, ale zanosi się na to że na przełomie wiosny i lata budynek i jego otoczenie zyska nowy, korzystny wizerunek.

Zostanie przywrócony jego przedwojenny wygląd, przebudowany zostanie również i odnowiony plac przed dworcem.








 Szkaradne budyneczki i wiaty w pobliżu dworca muszą w końcu zniknąć.

Dziury, księżycowe krajobrazy
w pobliżu dworzec kolejowy i park
można to zmienić
zbliżyć się do Europy
o dobrej komunikacji zamarzyć
zbudować parkingi
dodać zieleni
usunąć szkaradztwa
kolejny zakątek miasta
w przyjazny ludziom zmienić.
W ostatnim czasie rozpoczęto starania, aby ulica Magazynowa przebiegająca równolegle do dworca kolejowego została przejęta przez Marszałka Województwa, co pozwoli na jej modernizację dzięki środkom zewnętrznym z Unii Europejskiej.
Bardzo zaniedbana, jak widać na załączonych fotografiach ulica, może stać się nowoczesnym, niezwykle funkcjonalnym szlakiem miejskim.
Zaplanowany projekt realizowany będzie w ramach BIT-City II i układu drogowego województwa.
BIT-City II to drugi etap rozbudowy i usprawnień komunikacyjnych między miastami prezydenckimi województwa kujawsko-pomorskiego.
Koncepcja remontu tej ulicy zakłada powstanie chodnika, ścieżki rowerowej, tunelu pod torami łączącego ulicę z dworcem kolejowym oraz budowę parkingu na ponad 100 samochodów.
Uwzględniając fakt, że po przebudowie na placu przed dworcem będzie zaledwie kilkanaście miejsc parkingowych wydaje się to doskonałym pomysłem.

Aby przywrócić znaczenie dworca i komunikacji kolejowej trzeba stworzyć siatkę częstych połączeń kolejowych zwłaszcza z Bydgoszczą, Toruniem i Poznaniem, gdzie większość mieszkańców miasta pracuje, uczy się lub studiuje. Częste połączenia, dostosowane do godzin pracy i nauki oraz niezbyt wysokie ceny biletów z powrotem zapełnią pociągi.
W ramach tego samego projektu BIT- City II planowany jest również dalszy zakup ekologicznych autobusów, elektronicznych tablic przystankowych, wdrożenie automatycznej sprzedaży biletów.
Aby komunikacja miejska przynosiła dochód, podobnie jak kolejowa musi gwarantować dobre, szybkie i częste połączenia, wtedy warto przesiadać się na autobusy.





Przy końcu ulicy Magazynowej jest również dużo przestrzeni pozwalającej zbudować parkingi, stąd już żabi skok do Parku Solankowego, można było by na tym parkingu pozostawić samochody, autobusy i spacerkiem udać się do Solanek.
Takie ulice, takie widoki chluby uzdrowiskowemu miastu nie przynoszą, ale jest duża szansa by to zmienić, więc zróbmy to.
Okolice dworca kolejowego i Parku Solankowego powinny swym wyglądem dorównać urodziwemu sąsiadowi.





Przy samych Solankach po obu stronach wału ( ekranu dźwiękochłonnego) jest miejsce na urządzenie parkingów.
Brak miejsc parkingowych tuż obok parku jest jednym z jego większych słabości, warto o tym pomyśleć i jak najszybciej to zmienić.

Za wałami , od strony torów kolejowych po wycięciu krzewów i samosiejek można by urządzić duży parking. tuż przy Solankach.



Z tej strony wału solankowego aż do Pijalni Wód Mineralnych Sanatorium " Przy Tężni" spokojnie można by urządzić parking.
Wspomniane projekty parkingów: przy ulicy Magazynowej i po obu stronach wału solankowego rozwiązały by wszelkie problemy z parkowaniem gości, turystów, kuracjuszy i mieszkańców odwiedzających Park Solankowy.



 Przed sezonem trwa kolejny remont Tężni Solankowej.




Przed wiosną o odnowienie aż się prosi symbol parku figura pawia, jest brudno-szaro- zielona i wypadało by ją pomalować i przywrócić efektowny wygląd.
Stada gawronów na drzewach, spadające na głowy "niespodzianki" stały się zmorą Inowrocławia.
Uzdrowiskowe miasto, usiłujące zapracować na miano kurortu musi w końcu rozwiązać ten poważny problem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!