panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

poniedziałek, 7 marca 2022

Wiosna- oczekiwania, nadzieja, marzenia.....

 

Czekam na wiosnę

przylot bocianów

one zawsze niosą

życie i nadzieję

może wraz z wiosną

przyjdzie pokój

pożegnamy pandemię

zbóje odbiorą zasłużoną nagrodę

wróci normalne życie

a lato powitamy z uśmiechem.

Nie cieszy nawet nadchodząca wiosna

gdy wojna toczy się

tuż przy naszej granicy

przyjeżdża mnóstwo

sponiewieranych uchodźców

pandemia nie ustępuje

pensja starcza na coraz mniej

trudno się bawić, uśmiechać

patrzeć z optymizmem w przyszłość

pozostaje tylko ufność w Bogu

i nadzieja...





Na co czekam?

Czekam na koniec wojny

rozstanie świata z Putinem

ustąpienie pandemii

normalne, spokojne życie

nie mam żadnych wygórowanych pragnień

nie marzą mi się nawet super dostatki

wystarczy by nie biedować

kłaść się spać najedzony

wstawać z uśmiechem

nie pozbawiać się marzeń

doczekać imienin w teatrze

żyć i pracować dla przyszłych pokoleń

pod polskim pięknym niebem

o prostych, zwykłych rzeczach marzę...




Jakże ponadczasowy i ciągle aktualny wydaje się mój dawny, licealny wierszyk, który znowu pozwolę sobie przytoczyć w tym miejscu....

 Wiosna
Piękna, dumna wiosno
Twa zieleń razi w oczy,
radością rozpiera
Daj mi trochę nadziei siostro
a zyskasz wiernego przyjaciela

Ty która wszystko do życia przywracasz
zrób to także ze mną nie zatracaj
Może i dla mnie zaświeci kiedyś słońce
i oczy moje staną się jak niegdyś gorące
A serce napełni się radością
Żeś dla mnie wróciła piękna wiosno.







 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!