panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

poniedziałek, 12 kwietnia 2021

W Mikołaju ciągle remont.....

 


W ostatnim czasie jak można zauważyć bywam w inowrocławskiej farze bardzo często z kilku powodów: najważniejszy to ten, że wiele się tutaj teraz dzieje: zainstalowano Drzwi Jubileuszowe, trwa remont i renowacja wnętrz, układanie posadzki, wymiana tynków, restaurowanie ołtarzy....

inny to ten, że jest to przecież kościół zabytkowy, historyczny, z nim wiąże się wiele ważnych wydarzeń w dziejach Inowrocławia......

Mam też duży sentyment do tej świątyni, to była parafia mojej żony, tam braliśmy przed laty ślub, tam wielokrotnie uczestniczyłem we mszy św. i różnych kościelnych wydarzeniach, osobiście bardzo zaangażowałem się też w proces przywrócenia tego kościoła do dawnej świetności i nadal to robię.......














Zbliża się ku końcowi układanie posadzki, jeszcze pozostały tynki, remont obu krucht, wykończenie Drzwi Jubileuszowych......

Najprawdopodobniej przy okazji remontu uległy uszkodzeniu dwie stacje przepięknej Drogi Krzyżowej i to też wypadałoby szybko naprawić.

 


Wielkie plany dotyczą też placu przed kościołem, o czym już wielokrotnie pisałem, ciekawe czy uda się to kiedyś zrealizować?

W pobliżu kościoła na tyłach kamienic przy ulicy Kasztelańskiej planowana jest renowacja i udostępnienie do zwiedzania najdłuższego ocalałego fragmentu średniowiecznych miejskich murów obronnych.














Jest jeszcze sporo do zrobienia, ale świątynia pięknieje z każdym dniem i już nie mogę się doczekać końcowego efektu.....

Już zapraszam  na kolejne odwiedziny w tej historycznej świątyni......zresztą w kronikach pojawi się już wkrótce nieco w innym kontekście, malarstwa sakralnego, ale o tym w stosownym czasie.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!