panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

niedziela, 15 marca 2020

Ja się po to urodziłem..........

 

23 kwietnia 2020 roku, w dzień moich imienin minie 9 lat od założenia bloga Kroniki Inowrocławskie.....

Moje najmłodsze dziecko będzie więc świętować swoje dziewiąte urodziny.....
Przez te 9 lat trochę razem zdziałaliśmy.......

 Ja się po to urodziłem
dla tej ziemi
dla tych ludzi
dał mi Bóg wrażliwą duszę
ja się po to urodziłem
kocham, piszę, pokazuję
jakie mamy szczęście
że mieszkamy właśnie tutaj
ja się po to urodziłem
będę robił już to wiecznie
ja się po to urodziłem
nie umiem inaczej
i nie chcę.........


1636 postów ( odcinków, artykułów), ponad 300 000 fotografii, ponad 2 600 wierszy, to pokrótce dorobek do tej pory, ale oprócz tego kroniki zapoznają odwiedzających z kalendarium najważniejszych wydarzeń na przestrzeni dziejów, zawierają teksty o historii Inowrocławia i okolic, promuję przy ich pomocy odbywające się wydarzenia kulturalne, sportowe, imprezy rozrywkowe, przekazuję relacje z nich, przedstawiam  najważniejsze zabytki i ich historię, pokazuję piękno regionu i przyrody na Kujawach, prezentuję inwestycje w mieście i okolicy, w tym te z wykorzystaniem funduszy unijnych, zebrałem też i opublikowałem na nim mały słownik gwary kujawskiej, raz po raz piszę również teksty przypominając dawny język gwarowy używany na Kujawach, przypominam  dawne zwyczaje i obrzędy naszego regionu, historyczne postaci, prezentuję pomysły i projekty na zwiększenie atrakcyjności turystycznej Inowrocławia i okolic. W kronikach jest również miejsce na to by pokazać ciekawą twórczość innych artystów, autorów, interesujące projekty, wydarzenia artystyczne, ich popularyzację i dlatego dość często i takie tematy trafiają na moje karty.
Publikuję swojego bloga i fotografie przedstawiające Inowrocław i okolice, oraz wszystko co się tutaj dzieje na portalach społecznościowych: facebook, pinterest, Google+ ( do czasu zawieszenia portalu dla indywidualnych odbiorców), twitter.
Popularność bloga, a co za tym idzie promowanego regionu rośnie, cieszy wielomilionowy odbiór.
Bloga prowadzę hobbistycznie, a wszystkie fotografie, wiersze i teksty są autorskie.
Oprócz Inowrocławia promuję na blogu Kruszwicę, Pakość i jej Kalwarię Pakoską, Mogilno, Markowice, Kruszę Zamkową, Łojewo, zawitał na moje strony Biskupin,Trzemeszno, rzeka Noteć, jezioro Gopło, pojawiały się również foto- spacery z Bydgoszczy i Torunia.
Staram się stosować urozmaicony i ciekawy sposób promocji regionu poprzez jego historię, zabytki, piękno przyrody, zwyczaje, tradycje, ale i nowoczesność, ostatnio zrealizowane inwestycje łącząc to wszystko w interesujący sposób, podglądam również pomysły i projekty promocyjne stosowane w innych regionach           ( nawet państwach) i ciekawszymi staram się zainteresować mieszkańców Kujaw.
Współpracuję z wydziałami promocji i kultury miasta i gminy Inowrocław, KCK w Inowrocławiu, drużynami harcerskimi, spotykałem się niejednokrotnie z dziećmi w szkołach, z kuracjuszami , by zarazić ich swoją pasją, pokazać piękno kujawskiej krainy i przekazać jak najwięcej uczucia do tej ziemi, były tez wycieczki oprowadzane ( gratisowo
oczywiście) po mieście i okolicy.
Myślę, że swoją działalnością przyczyniłem się do znacznej popularyzacji atrakcji turystycznych
Inowrocławia i okolic, wśród odwiedzających mojego bloga są internauci z niemal wszystkich zakątków świata.
Wynotowałem sobie państwa tych ciekawych Inowrocławia i regionu, spójrzcie sami : USA, Francja, Rosja, Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Hiszpania, Irlandia, Grecja, Chorwacja, Włochy, Austria, Portugalia, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Ukraina, Litwa, Estonia, Macedonia, Bośnia i Hercegowina, Belgia, Serbia, Dania,Słowacja, Białoruś, Węgry, Rumunia, Bułgaria,Turcja,  Izrael, ale także Australia, Kanada, Brazylia, Argentyna,Kolumbia, Chile, Indie, Egipt, Indonezja, Nepal, Chiny, Japonia, Peru, Maroco, Bangladesz, Honkong, Kenia, Nigeria, Tajlandia, Algieria, Kamerun, Oman, Nowa Zelandia, Malezja, Irak, Cote d'Ivoire (Wybrzeże Kości Słoniowej), Filipiny, Mołdawia, Dominikana, Korea Południowa, Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Indonezja, Mauritius, Pakistan, Namibia, Mozambik, Bostwana, Cypr, Islandia, Afganistan, Angola, Armenia, Jemen, Republika Południowej Afryki, Sri Lanka, Seszele, Andora......chyba większość wymieniłem.

 
Minęło dziewięć lat
w służbie mojego miasta
u boku królowej Jadwigi
tysiące wierszy i fotografii
wiele zapisanych kart kroniki
historia, kultura, twórcy, sport
wiele ciekawych postaci 
zostawię po sobie ślad
przesłanie dla młodych
kochajcie tę ziemię
swój kraj
pielęgnujcie tradycje ojców
to patriotyzm
nasz znak
odciśnięty na sercu.....


 





 Wszystkie moje drogi
tu się zaczynają i tutaj się kończą
wszystkie moje drogi
prowadzą do ciebie
to tu jest moje gniazdo
do którego zawsze wracam
jesteś moim portem, parkingiem, domem
bez ciebie nie umiem żyć
będziesz też moim grobem.....
inaczej nie może być.

















































































2 komentarze:

  1. Wysiłek jaki wkładasz w swoją pasję jest imponujący. Życzę wytrwałości i dużo dobrego zdrowia !

    OdpowiedzUsuń
  2. Tegoroczna sytuacja pandemiczna trochę przyhamowała moją pracę, chociaż publikuję jakby na przekór sporo postów, ale w "uwolnionym" świecie zrobiłbym dużo więcej. Dziękuję i odwzajemniam życzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!