panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

niedziela, 3 września 2023

Spacer historyczny po Inowrocławiu.....

 

16 września w sobotę na prośbę moich przyjaciół planuję zorganizowanie spaceru po Inowrocławiu z historią w tle, godzina jeszcze do uzgodnienia, ale myślę o 11:00, po dobrym wyspaniu i porannych obowiązkach w domu....

Spacer poprowadzi po mieście pokazując wiele jego urokliwych zakątków, ale przede wszystkim opowie o wielu ciekawych, mało znanych wydarzeniach, wręcz  sensacjach z dziejów naszego miasta....

Zamierzam też podzielić się z uczestnikami spaceru projektami i pomysłami na budowę nowych atrakcji i rozwój turystyki.

Uwiodłeś mnie Inowrocławiu
a ja dałem się tobie uwieść
oczarowałeś mnie
urodą kwiatowych dywanów
tężnią rozpylającą zdrowotny aerozol
mnóstwem soczystej zieleni
swoją wielką historią
opowieścią resztek starych murów
piękną królową na rynku
namówiła mnie do prowadzenia kronik
chwyciłem więc pióro
imię miasta rozsławiam
maluję jego obrazy
rozsyłam po krańcach świata
planuję zbudować szlak historyczny
podziwiają Inowrocław
mieszkańcy Chin, obu Ameryk
Azjaci, Australijczycy, Afrykanie
sąsiedzi z Europy
kujawskie wici docierają
do wszystkich zakątków świata.



Zaczniemy pod bazyliką

na świętej ziemi

udekorowanej kośćmi przodków

wielowiekowy cmentarz zniknął

niemal z powierzchni

trzeba zawalczyć by w świadomości

mieszkańców chociaż pozostał

książęcy zamek, klasztor, Królówka

 rynek z ratuszową wieżą

przywołany na płytę Władysław

o związkach z królem niech wszyscy

się dowiedzą

niezwykłe zbiory w Mikołaju

skwer z najpiękniejszym 

pomnikiem w kraju

ocalony kawałek obronnego muru

żal, wielki żal

że z cudownej kopalni nic

nie pozostało....

 




Przyroda i historia.

Zielenią i historią

Inowrocław w kronikach zapisany

piękna przyroda

miejsca pamięci

zabytki pośród kwiatów

ale szlak historyczny

w jeszcze piękniejsze i ciekawsze

zmieni to miasto.























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!