panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

wtorek, 16 marca 2021

Remontowy wyścig....przed wielkim finałem

 

Im bliżej Świąt Wielkanocnych i instalacji Drzwi Jubileuszowych w inowrocławskiej farze pw. św. Mikołaja, tym częściej odwiedzam to miejsce....



Nie mogę po prostu doczekać się tej historycznej chwili....
Trwa renowacja wnętrz świątyni i układanie posadzki...





Po jej ułożeniu będzie można już osadzić drzwi opowiadające historię Inowrocławia, a przynajmniej przypominające ważne wydarzenia i postacie z jego historii....


Przyklęknąłem przed ołtarzem Św. Krzyża wzmiankowanego w 1472 roku....
Modliłem się przed Chrystusem Ukrzyżowanym     ( datowanym na połowę XIV wieku) o rychłą realizację montażu tych niezwykłych drzwi.....
Po przyjściu do domu wysłałem kolejny już przelew na ten cel.....

Przed Chrystusem Ukrzyżowanym klęczałem dzisiaj

wnosząc oczy ku niebu prosiłem Boga

by finał zwieńczył dzieło

by Drzwi Jubileuszowe prowadziły do świątyni

na którą książę Kazimierz spogląda

by przed nimi kiedyś stanął pomnik księcia

z małym Włodzisławem na kolanach

a u ich stóp rozciągał się mocarny

średniowieczny inowrocławski gród w miniaturze

proście, a będzie wam dane

błagam więc

niech się nam spełni

Amen.





Na ten piękny i szczytny cel można nadal wpłacać pieniądze na konto: Par. Św. Mikołaja "Drzwi Jubileuszowe" nr 49 1240 1196 1111 0010 7805 6964  aby przyspieszyć realizację projektu.
Darczyńcy zostaną upamiętnieni w kościele po wsze czasy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!