panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

wtorek, 6 sierpnia 2019

Roman Senski - kolejne spotkanie.....

Wiele razy spotykałem się z Romkiem Senskim, najczęściej na jego ławeczce w inowrocławskim Parku Solankowym, gdzie malował wszystkim chętnym karykatury......ale nie tylko, przegadaliśmy wiele godzin o poezji, malarstwie,fotografii, sztuce, o życiu, pracy, rodzinie, polityce......potem była jego śmierć, pogrzeb, wieczorek pamięci w "Kropie"....
Ponownie spotkałem się z nim w Domu Artysty przy Solankowej 3/4 w Inowrocławiu, na wystawie poświęconej Romkowi i jego twórczości...
Do zaproszeń, plakatów i tablicy pamiątkowej użyto fotografii Romka mojego autorstwa wykonanej 1 czerwca 2017 roku, w dniu święta inowrocławskich Animatorów Kultury, które odbywało się w Pijalni Wód Mineralnych " Inowrocławianka", na którym obaj byliśmy gośćmi.
Fotografii użyto bez mojej wiedzy i zgody ......ale już wszystko sobie wyjaśniliśmy, przeproszono mnie, przyznano że to moje zdjęcie i zaproszono do współpracy......
Wybrano je wyszukując z internetu, podobno dlatego że jest to najlepsze zdjęcie jakie się zachowało i wielu ludzi właśnie tak chciałoby go zapamiętać.....
Przeprosiny zostały przyjęte, podobnie jak oferta współpracy dla dobra sztuki i naszego pięknego miasta......
Dzisiejszy post jest początkiem tej mam nadzieję bardzo owocnej współpracy.





Na wystawie prac Romana nie mogło zabraknąć ławeczki, wszak to na niej przez wiele lat tworzył i na niej spędził sporą część swojego życia......
Romkowi....
wiele godzin
wiele dni
spędziłeś na parkowej ławeczce
dzisiaj znowu spotkałem cię
przy twojej ławeczce
jak dawniej oglądałem twoje rysunki
czytałeś mi swoje wiersze
teraz znowu zaproszę ciebie na piwo
przegadamy jeszcze godzinkę lub więcej
pożegnamy się do następnego spotkania 
ono jak zawsze wkrótce nadejdzie.....
 


 Zapraszam do zwiedzenia wystawy prac Romana Senskiego, które udostępnili na ten szczytny cel : Joanna Małkowska, Aleksander Bednarek, Bogusław Kolanowski i jego przyjaciel Leonard Franciszek Berendt.
















 Byłeś dobrym duchem Solanek
ich twarzą
dobrą artystyczną duszą
 głosem
muzyką
obrazem
poszarzały Solanki bez ciebie
tylko ławeczka wspomina
twoje rysunki i wiersze......
































 Ja do eksponatów z wystawy dodaję w tym poście moje trzy fotki i narysowaną przez Romka moją karykaturę kronikarza Jerzego.
 Obraz może zawierać: 2 osoby, ludzie siedzą, drzewo i na zewnątrz






Już w piątek 09.08.2019 o godzinie 19:00 w inowrocławskim Domu Artysty przy ulicy Solankowej 3/4 kolejny Wernisaż Wystawy nie tylko najnowszych prac Leonarda Franciszka Berendta.
Jak widać warto odwiedzać to miejsce...... wiele się tam dzieje i będzie się działo jeszcze więcej....
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!