panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

wtorek, 2 listopada 2021

Zapłakane Zaduszki 2021

 Po pięknym, słonecznym dniu 1 listopada, kiedy mogliśmy bez przeszkód odwiedzać groby bliskich, znajomych nadszedł Dzień Zaduszny, szary, ponury, z deszczem od samego rana.....

Zapłakało dzisiaj niebo

nad grobami bliskich

nad ofiarą życia poległych za Ojczyznę

nad bólem rannych, torturowanych

przed śmiercią

nad męczeństwem więźniów

obozów koncentracyjnych

nad smutnymi wspomnieniami

jutro znowu zaświeci słońce

będziemy żyć

wrócimy do bardziej 

radosnych wspomnień.....

 



Nadal rozmyślam, wspominam mamę, rany jeszcze są świeże....

Ona mnie pierwsza wzięła na sanki

i nauczyła jeździć na rowerze

gotowała to co lubię

okrywała pierzyną

gdy leżałem zziębnięty

czuwała przy łóżku zapłakana

podczas mojej choroby

to jej opowiadałem przeczytane książki

z nią szukałem na mapach 

w zimowe wieczory

mama

pierwsze i najpiękniejsze

słowo świata

dzisiaj, gdy już jej nie ma

jak inaczej

jak czule brzmi..... 







Myślałem też o moim końcu, o tym co po mnie pozostanie.....

Zostawię po sobie śladów wiele

odcisków serca, duszy

w tysiącach fotografii, wierszy

w zapisanych kronikach

w pomysłach dla przyszłych pokoleń

podróżach po dziejach

szukajcie ich....

to w was na przyszłość

moja nadzieja.


 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!