panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

niedziela, 24 października 2021

Muzyczna Uczta w Pakości

 

Wolny sobotni wieczór, choć po wyczerpującej nocce w pracy, festiwal  bluesa w pobliskiej Pakości i jak tu nie zajrzeć, posłuchać dobrej muzy, odprężyć się, wypocząć wśród przyjaciół i pięknej muzyki....tym bardziej, że festiwal jest dalszym ciągiem promocji niedawno wydanej płyty "Koncert" zespołu Stara Szkoła, będącej zapisem jubileuszowego koncertu na X-lecie istnienia formacji, który odbył się w Teatrze Miejskim w Inowrocławiu z udziałem niezwykłych gości: Michała Kielaka oraz Józefa Skrzeka i Apostolisa Anthimosa z legendarnego zespołu SBB i w którym miałem niekłamaną przyjemność uczestniczyć oraz udokumentować dla potomnych fotografią i wierszem w " Kronikach Inowrocławskich".


Na początek klimatyczny blues ze słowami do przemyśleń w wykonaniu Indivi-Duo czyli Marka Modrzejewskiego z zespołu Zdrowa Woda i Przemka Łososia znanego chociażby z Open Blues....
















Występ bluesowego duetu został bardzo ciepło przyjęty przez pakoską publiczność i innych gości koncertu/



Potem wystąpiły doskonale znane w regionie dwie inowrocławskie formacje: Szulerzy i Stara Szkoła.....




Z Szulerami wystąpił gościnnie Michał Kielak, najlepszy harmonijkarz w kraju....















Taneczne rytmy rozkołysały publikę.....









Michał Kielak, jak wszyscy wiedzą zagrał ze Starą Szkołą na ich znakomitym koncercie jubileuszowym, uwiecznionym na promowanej właśnie płycie "Koncert"......w Pakości zagrał z Szulerami.



Z okazji spotkania była możliwość serdecznej rozmowy i wręczenia Michałowi tej znakomitej płyty, do której powstania też się wydatnie przysłużył....
 
















Gwiazdą wieczoru była Stara Szkoła, która zagrała na finał pakoskiego festiwalu.










W trakcie festiwalu, tuż przed koncertem Starej Szkoły w Radio Poznań niezwykle ciepło mówiono o tym zespole i zaprezentowano całą płytę "Koncert", kawał pięknej muzyki.....









Magiczny krążek wpadł w moje ręce
zapis niezwykłego koncertu
grała Stara Szkoła
Apostolis Anthimos
Michał Kielak, Józef Skrzek
muzyczne legendy
zagrałem i ja
w takim towarzystwie
choć nie jestem muzykiem
nie potrafię się spełnić
na żadnym muzycznym instrumencie
ale zagrałem
myślą, sercem, duszą, fotografią i wierszem
teraz słucham barwnego krążka 
znowu gram natchniony
z otulonym muzycznym puchem sercem....

















































Zauroczona występem publiczność wymusiła kilka bisów, podczas których zespół poniesiony entuzjastycznym aplauzem widowni wzniósł się na muzyczne szczyty i wirtuozerską grę.....










 

 

Jestem już w domu, ale nadal żyję tym koncertem i słucham tego magicznego krążka, który wraz z podpisami muzyków otrzymałem w prezencie....

 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!