panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

czwartek, 16 kwietnia 2020

Zamiast imienin w teatrze i urodzin kronik inowrocławskich czas oczekiwania.......

Już za tydzień 23 kwietnia w inowrocławskim teatrze miała się odbyć moja impreza imieninowa
"Wszyscy znają Jerzego", niestety z powodu pandemii koronawirusa przyjdzie na nią poczekać i to pewnie sporo czasu......
 Wszyscy znają Jerzego
kto jeszcze nie poznał
wkrótce będzie miał okazję
pójdzie z nim na spacer
pozna jego wiersze
piękne fotografie
liźnie trochę historii
obejrzy nasze zabytki
rozmarzy się przy zachodzie słońca
zostanie jego przyjacielem
lub przynajmniej znajomym bliskim.....
Również tego dnia upłynie 9 lat od założenia mojego bloga "Kroniki Inowrocławskie".
Imieninowa impreza w teatrze miała być też pretekstem do pokazania mojej działalności i omówienia tego co robię w kronikach i po co je w ogóle założyłem........

 Ja się po to urodziłem

dla tej ziemi

dla tych ludzi

dał mi Bóg wrażliwą duszę

ja się po to urodziłem

kocham, piszę, pokazuję

jakie mamy szczęście

że mieszkamy właśnie tutaj

ja się po to urodziłem

będę robił już to wiecznie

ja się po to urodziłem

nie umiem inaczej

i nie chcę.........
 Cztery pory roku
w jednej chwili
Inowrocław stroi się
szaty zmienia
w tle Vivaldi
zaprasza do spaceru
spodziewaliście się takiej uczty
korzystajcie........
okazji na codzień
nie ma zbyt wielu.
 Podczas tego wydarzenia będzie można obejrzeć wystawę moich fotografii pt. Inowrocławskie cztery pory roku.
Tutaj, aby nie odbierać przyjemności przyszłego oglądania prezentuję tylko kilka przykładowych fotografii .......






Jeszcze pojawi się słońce
i cumulus humilis pięknej pogody
na naszym niebie
tęsknię za tą chwilą
zaproszę was wtedy 
na cudowny spacer
wymarzony
bez końca
do utraty tchu......


Zamiast biegać z obiektywem
przygotowywać deklamację wierszy
mierzyć stosowny garnitur na imieniny
siedzę uwięziony
wspominam
snuję plany
wierzę, że się doczekam
wszystko co ważne i piękne
jeszcze się wydarzy.....

1659 postów ( odcinki, artykuły), ponad 300 000 fotografii, ponad 2600 wierszy, to pokrótce dorobek na blogu do tej pory. Kroniki zapoznają odwiedzających z kalendarium najważniejszych wydarzeń na przestrzeni dziejów, zawierają teksty o historii Inowrocławia i okolic, promuję przy ich pomocy odbywające się wydarzenia kulturalne, sportowe, imprezy rozrywkowe, przekazuję relacje z nich, przedstawiam  najważniejsze zabytki i ich historię, pokazuję piękno regionu i przyrody na Kujawach, prezentuję inwestycje w mieście i okolicy, w tym te z wykorzystaniem funduszy unijnych, zebrałem też i opublikowałem na nim mały słownik gwary kujawskiej, raz po raz piszę również teksty przypominając dawny język gwarowy używany na Kujawach, przypominam  dawne zwyczaje i obrzędy naszego regionu, historyczne postaci, prezentuję pomysły i projekty na zwiększenie atrakcyjności turystycznej Inowrocławia i okolic. W kronikach jest również miejsce na to by pokazać ciekawą twórczość innych artystów, autorów, interesujące projekty, wydarzenia artystyczne, ich popularyzację i dlatego dość często i takie tematy trafiają na moje karty.
Publikuję swojego bloga i fotografie przedstawiające Inowrocław i okolice, oraz wszystko co się tutaj dzieje na portalach społecznościowych: facebook, pinterest, twitter.


Popularność bloga, a co za tym idzie promowanego regionu rośnie. Bloga prowadzę hobbistycznie, a wszystkie fotografie, wiersze i teksty są autorskie.
Oprócz Inowrocławia promuję na blogu Kruszwicę, Pakość i jej Kalwarię Pakoską, Mogilno, Markowice, Kruszę Zamkową, Łojewo, zawitał na moje strony Biskupin,Trzemeszno, rzeka Noteć, jezioro Gopło, pojawiały się również foto- spacery z Bydgoszczy i Torunia.
Staram się stosować urozmaicony i ciekawy sposób promocji regionu poprzez jego historię, zabytki, piękno przyrody, zwyczaje, tradycje, ale i nowoczesność, ostatnio zrealizowane inwestycje łącząc to wszystko w interesujący sposób, podglądam również pomysły i projekty promocyjne stosowane w innych regionach        (nawet państwach) i ciekawszymi staram się zainteresować mieszkańców Kujaw.
Współpracuję z wydziałami promocji i kultury miasta i gminy Inowrocław, KCK w Inowrocławiu, drużynami harcerskimi, spotykałem się niejednokrotnie z dziećmi w szkołach, z kuracjuszami , by zarazić ich swoją pasją, pokazać piękno kujawskiej krainy i przekazać jak najwięcej uczucia do tej ziemi, były tez wycieczki oprowadzane ( gratisowo oczywiście) po mieście i okolicy.
Myślę, że swoją działalnością przyczyniłem się do znacznej popularyzacji atrakcji turystycznych
Inowrocławia i okolic, wśród odwiedzających mojego bloga są internauci z niemal wszystkich zakątków świata.
Wynotowałem sobie państwa tych ciekawych Inowrocławia i regionu, spójrzcie sami : USA, Francja, Rosja, Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Hiszpania, Irlandia, Grecja, Chorwacja, Włochy, Austria, Portugalia, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Ukraina, Litwa, Estonia, Macedonia, Bośnia i Hercegowina, Belgia, Serbia, Dania,Słowacja, Białoruś, Węgry, Rumunia, Bułgaria,Turcja,  Izrael, ale także Australia, Kanada, Brazylia, Argentyna,Kolumbia, Chile, Indie, Egipt, Indonezja, Nepal, Chiny, Japonia, Peru, Maroco, Bangladesz, Honkong, Kenia, Nigeria, Tajlandia, Algieria, Kamerun, Oman, Nowa Zelandia, Malezja, Irak, Cote d'Ivoire (Wybrzeże Kości Słoniowej), Filipiny, Mołdawia, Dominikana, Korea Południowa, Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Indonezja, Mauritius, Pakistan, Namibia, Mozambik, Bostwana, Cypr, Islandia, Afganistan, Angola, Armenia, Jemen, Republika Południowej Afryki, Sri Lanka, Seszele, Andora.....
Wiele nagród i wyróżnień przyznanych mi w ostatnich latach w różnych dziedzinach     (historyczne, literackie, fotograficzne, w dziedzinie kultury i turystyki) świadczą o wszechstronności mojej działalności, dają mi sporo satysfakcji i dopingują do jeszcze większej pracy.
Cieszy mnie też bardzo wielomilionowy odbiór mojej pracy w kraju, Europie i na całym świecie, tysiące pochlebnych komentarzy, zachwyty nad projektem strony, jej wzornictwem.

Podczas tych imienin chcę się podzielić moimi pomysłami na zwiększenie atrakcyjności turystycznej Inowrocławia i regionu oraz rozwoju turystyki, która jest jest motorem ogólnego rozwoju.
1. Budowa szlaku historycznego podobnego jak Trakt Królewski w Gnieźnie.
2.Pomnik księcia Konradowica, najlepiej z małym Łokietkiem na kolanach i miniaturą średniowiecznego inowrocławskiego grodu u ich stóp.
3.Na rynku Jagiełło obok Jadwigi, aby podkreślić jego związki z Inowrocławiem i znaczenie naszego miasta w średniowieczu.
4.Odbudowa wieży ratuszowej na rynku.
5.Uruchomienie zabytkowej kolejki z Solanek do Kruszwicy.
6.Kryształowa komnata, czyli inowrocławskie zabytki w soli i szkle.
7. Postacie górnika i hutnika w przestrzeni miejskiej, w Bydgoszczy jest flisak.
8.Murale pokazujące piękno inowrocławskiej kopalni soli.
9.Kolejne murale historyczne.
10.Muzeum historii miasta Inowrocławia.
11.Ekspozycje znalezisk i wykopalisk z ostatnich lat.
12.Budowa skansenu osady Askaukalis i starożytnych tężni.
13. Wieża widokowa w Solankach.
14.Pola niezapominajek na Błoniach i przy pomniku ofiar ul. Szymborska.
15.Wyeksponowanie zbiorów historycznych w kościele św. Mikołaja.
16.Historia Inowrocławia w obrazach, wersja wystawowa i książkowa.
Nie uwzględniłem renowacji murów obronnych przy ul.Poznańskiej i udostępnienie ich do zwiedzania i Drzwi Jubileuszowe w farze, ponieważ jest to już zaplanowane i miejmy nadzieję, że w najbliższym czasie się wydarzy.
Inne marzenia to budowa sieci basenów geotermalnych, czy też rewitalizacja małej części naszej zjawiskowej kopalni soli, ale na chwilę obecną ze względu na rozmiar takich inwestycji, są to raczej mrzonki......
Wielkim grzechem zaniedbania wydaje się fakt, że nikt do tej pory nie zainteresował się możliwością wydania moich wierszy.
Ponad 2500 wierszy poświęconych Inowrocławiowi to jest prawdziwy fenomen i może warto by było z tego skorzystać, chociażby dla promocji, pokazania historii, piękna przyrody, czy innych naszych atrakcji.
W sieci są bardzo dobrze odbierane, wielu czytelników je czyta, komentuje, chwali, dziękuje za udostępnianie.
Może wydarzenie imieninowe w teatrze zmieni coś w tym zakresie......



























































































Jak widać pomysłów mi nie brakuje, z niecierpliwością czekam na możliwości normalnej działalności, na to niezwykłe wydarzenie w inowrocławskim teatrze i owoce jakie w przyszłości przyniesie......
Do zobaczenia więc na inowrocławskich ścieżkach, na przyszłych wydarzeniach kulturalnych, za którymi już bardzo tęsknimy, no i na imieninach w teatrze oczywiście.......

3 komentarze:

  1. Leonard Franciszek Berendt16 kwietnia 2020 20:21

    Wspaniała robota!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna praca Panie Jerzy! Panu medal się należy!🏆

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie tak, albo dąb pamięci w Parku Solankowym.....taki nieskromny żart

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!