panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

wtorek, 27 grudnia 2022

Kończy sie kolejny rok, czas na bilans.....

 

Od 12 lat trwam przy moim życiowym projekcie "Kroniki Inowrocławskie".....

Poświęcam kronikom każdą wolną chwilę mojego życia.

Dzisiejszy post nie będzie typowym bilansem, czyli sprawozdaniem z mojej działalności, wyliczaniem osiągnięć i sukcesów, jest raczej zbiorem migawek z tego co robię i czego udało mi się dokonać....

 

Kończy się kolejny rok

kronikarz jak zwykle 

na przyszłość snuje plany

chwyta za pióro

pisze wiersze

obiektyw zaprasza na spacery

planuje nowe ścieżki

marzy o imieninach w teatrze 

tomikach z wierszami

jest wytrwały

to wszystko może się zdarzyć.... 

 

W 2022 roku łącznie jest 251 dni roboczych, do tej pory ukazały się w kronikach 302 posty, jak widać kronikarz nie oszczędza się, nie ustaje w ustawicznej pracy dla swojego miasta i regionu.

Od początku istnienia kronik opublikowałem 2435 postów, pojawiały się częściej niż co drugi dzień, przez 12 lat.....niezależnie od pracy, obowiązków domowych, choroby, pandemii, wojny na Ukrainie....itp.

W postach można zobaczyć ponad 360 000 fotografii, 3476 wierszy, zapoznać się z historią regionu, śledzić wydarzenia kulturalne, sportowe, oglądać wystawy, widowiska, podziwiać piękną przyrodę we wszystkich porach roku, wszystko co piękne, ważne i wartościowe....

 

Chwyciłem za pióro i obiektyw

w służbie królowej i Inowrocławiowi

lat temu kilkanaście

trwam w tym kronikarskim dziele

przez kolejne lata

wysławiam Inowrocław

promuję wszystko co piękne i ciekawe

zostawiam wiele śladów

na wieki już tutaj zostanę... 

 

Najważniejszą, chyba rolą kronik jest promocja Inowrocławia i regionu, rozwój turystyki, która z kolei jest motorem napędowym wszelakiego rozwoju....

Bardzo cieszy mnie dostrzeganie mojej pracy w tym kierunku:

- nagroda Marszałka województwa Kujawsko-pomorskiego za całokształt działań na rzecz rozwoju turystyki i krajoznawstwa

- umieszczenie mnie przez portal turystyczny Pojezierze24.pl wśród 50 najbardziej wpływowych osób na rozwój turystyki na Pojezierzu Gnieźnieńskim.....



 Mijają kolejne urodziny, wigilie

czasu coraz mniej

a plany ciągle bogate

turystyczno-historyczny szlak

pomnik księcia Kazimierza

baseny geotermalne

kolejne miejskie atrakcje

turystyka odmieniająca Inowrocław

w tętniące życiem i urodą miasto.

 


Poświęcam tematom rozwoju turystyki sporo miejsca w kronikach, proponuję tworzenie nowych atrakcji turystycznych, promocję regionu poprzez historię....

  

12 lat temu dopadła mnie myśl

by stworzyć kroniki inowrocławskie

ponadczasową opowieść o Inowrocławiu

myśl skromna, nieśmiała

z biegiem lat stała się wielkim projektem

życiowym osiągnięciem

kopalnią wiedzy o naszym mieście

spuścizną, która po mnie pozostanie

olbrzymią galerią

 butelką z niezwykłym dokumentem 

głęboko zakopaną....








Nie poprzestaję na swojej działalności, poznaję wielu ciekawych ludzi, artystów, promuję ich twórczość i działania....




Kultywuję tradycje i zwyczaje kujawskie....



Sporo już mi się udało osiągnąć, ale wierzę że sufit zawieszony jest wysoko i wszystko co najlepsze jeszcze przede mną.....
Cieszę się, że jestem autorem najdłużej prezentowanej wystawy fotograficznej o Inowrocławiu....
Fotografie pokazujące urodę miasta podczas wszystkich pór roku były prezentowane w foyer teatru, a potem do teraz wiszą na parkowej pergoli w drodze do inowrocławskiej tężni....
Mam nadzieję, że wygrane w konkursie organizowanym przez Kujawskie Centrum Kultury i miasto Inowrocław Imieniny w teatrze w końcu się odbędą....















W sercu i duszy zawsze....Inowrocław ♥





































































Przed świętami Bożego Narodzenia jedna z moich znajomych napisała m.in. "jest Pan perłą w tym zabrudzonym świecie, Kimś kto niesie spokój i nadzieję...."

To zdanie jest dla mnie wielką nagrodą i wartością....

Jest dla kogo pracować i żyć...























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!