panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

niedziela, 1 września 2024

Koncert dla nieobecnych.....

 

Człowiek instytucja, Łukasz Oliwkowski, minister kultury, muzyki, literatury, historii, ( długo by jeszcze wyliczać) w Inowrocławiu, zaprosił nas na niezwykłe wydarzenie, spektakl muzyczno-literacko-historyczny, w miejscu równie niezwykłym, przy fragmencie odrestaurowanych, średniowiecznych murów miejskich i w dodatku na niezwykłym instrumencie perkusyjnym przypominającym latający talerz UFO, handpanie...

Koncert dla nieobecnych.

Stare mury nabrały 

rumieńców na policzkach

dźwięki handpana

głaszczą cegły i kamienie

wspominają książęcą drużynę 

mieszczan, modły franciszkanów

królową Jadwigę, Łokietka, Jagiełłę

tęsknią mury za dawnym grodem

opowiadają o jego potędze

słucham tych opowieści 

piszę wiersze....

Koncert przy murze, o ocalenie którego walczyłem jak lew, tygrys, niedźwiedź w jednej postaci, przez kilkanaście lat w kronikach, pisząc, fotografując, zachęcając, błagając o uratowanie tego kawałka historii Inowrocławia.

Tak wyglądał przed odrestaurowaniem....
Przypominałem o świetności średniowiecznego inowrocławskiego grodu, mocarnych murach i basztach, zamczystych bramach miejskich i zaciekle walczyłem piórem i obiektywem o ocalenie tej namiastki dawnej potęgi Inowrocławia, na szczęście udało się.....

Mur uratowano i zyskaliśmy wspaniałe miejsce na takie wydarzenia, jak to dzisiejsze....
Zatytułowałem posta i wiersz "Koncert dla nieobecnych", by zwrócić uwagę tych którzy nie byli na koncercie na to wydarzenie i jednocześnie dać im możliwość zakosztowania tej niezwykłej kulturalnej strawy....

Jest to o tyle dziwne i niezwykłe, że sam również nie mogłem w tym uczestniczyć....niestety praca, praca...

Ale od czego się ma przyjaciół, poprosiłem Leonarda Berendta by zrobił trochę fotek, nagrał filmiki z koncertu i on zgodził się ochoczo, umożliwiając mi udział w koncercie i stworzenie tej relacji w kronikach.

























1 komentarz:

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!