panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

czwartek, 3 marca 2022

Spacer z Królową.....

 


 Spacer z królową.

Samotna królowa czeka na Władysława

zabrałem więc ją na spacer

razem chcemy historię przypominać

czekamy na otwarte drzwi w Mikołaju

wyremontowaną dzwonnicę

zrewitalizowane obronne mury

powrót księcia Kazimierza

na plac przed kościołem

miniatury grodu i ratuszowej wieży

wytyczenie szlaku oprowadzającego po dziejach

proszę i całuję w pierścień uniżenie

królowa słucha

mówi, że starania poprze

jak niegdyś krakowską akademię.













Są już Drzwi Jubileuszowe w inowrocławskiej farze, chociaż wymagają jeszcze wykończenia od środka....
Dzwonnica po spaleniu otrzymała nowy dach, reszta czeka na remont....


Czekamy na ukończenie renowacji wnętrz świątyni, zabytków tam zgromadzonych przez wieki i udostępnienie ich do zwiedzania....



Właściwe zagospodarowanie placu przed kościołem: postawienia pomnika księciu Kazimierzowi, nawiązanie do wielkiej historii i znaczenia Inowrocławia w średniowieczu.


To w tym miejscu zachował się najdłuższy odcinek średniowiecznych murów miejskich
















Królową zostawiłem na rynku, a sam podążam już innymi ścieżkami....historyczne projekty jednak mnie nie opuszczają, te tematy ciągle krążą po mojej głowie.....







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!