panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

środa, 1 listopada 2023

Kolejny 1 listopada....Święto Zmarłych

 

Gwarzę z mamą i z ojcem

przy zdjęciach, czy pochylony nad mogiłą

łzy zraszają podłoże

tak dawno już leżą w grobie

nie mogę się przytulić

pogłaskać po policzku

powspominać tylko sobie mogę.





 
Oprócz zniczy i kwiatów
zabrałem dla ciebie atlas
tak lubiłaś szukać na mapach
w jesienne i zimowe wieczory
to dzięki tobie otworzyła
mi drzwi do swoich tajemnic geografia
nauczyłaś mnie jeździć na rowerze
razem oglądaliśmy księżyc i spadające gwiazdy
tęsknie mamo
przyszedłem powspominać i pogwarzyć.

k

 Podobno czas leczy rany

minęły 32 lata

moje serce wciąż krwawi

wspomnienia są wyraźne

nie zachodzą mgłą

gdy pochylam się nad mogiłą

ból straty w gardle dławi

w dali uśmiechają się

twoje szare oczy

płoną ogniem gdy deklamujesz wiersze

miałem wtedy z dziesięć lat

pamiętam jak dzisiaj

to chyba miłość

nic więcej..... 

 

Wyssałem z mlekiem ojca

miłość do poezji

deklamuję jak ty tato

z płomieniem w oczach

jak u ciebie

ze wzruszenia płyną łzy

podobnie z dziecięcych lat

pamiętam wiersze

pod wieloma względami

jestem tato taki jak ty....


 

Dla mamy i taty piszę wiersze

może się trochę ucieszą

strofy są delikatne i piękne

jak niezapominajki pierwsze

może swą siłą

pod płytę nagrobną dotrą

poruszą rodzicielskie serce

kocham was mówię szeptem

wierzę, że słyszycie

gdziekolwiek jesteście...





























































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!