Być może do dziś do pracy jeździłbym pociągiem, ale nawet jak bym bardzo chciał to nie mogę, rozkład jazdy pociągów mi na to nie pozwala....
I to jest chyba główna bolączka kolei, niby im zależy na rozwoju, na pasażerach, ale rozkład jazdy tego nie potwierdza, nie jest dostosowany do godzin pracy w zakładach, w szkołach, pociągi regionalne nie są z sobą skomunikowane, nie widać koncepcji w zarządzaniu...
Po wielu latach zaniedbań obskurny dworzec PKP w Inowrocławiu zamiast kolei wyremontowało miasto Inowrocław, uporządkowało też tereny przy dworcu, nasadzono zieleń i kwiaty, wokoło jest teraz pięknie...
W pobliżu jest duży parking, przejście podziemne tunelem, niestety kolej nie zdołała wyremontować peronów, są zapowiedzi o takiej inwestycji, ale dokładnie nie wiadomo kiedy to się stanie....
W okolicy trwa remont zabytkowych dworców kolejowych w Kołodziejewie, Mogilnie, Trzemesznie, Złotnikach Kujawskich...w Janikowie wybudowano nowy funkcjonalny budynek...
Po ukończeniu tych inwestycji zapewne kronikarz w jednym z postów pokaże i opisze ich efekty.
Miejmy nadzieję, że inwestując w infrastrukturę firma pomyśli też o dostosowaniu do potrzeb podróżujących rozkładu jazdy i częstotliwości kursowania pociągów...
Tuż obok dworca kolejowego także dworzec autobusowy, dobrze zorganizowany węzeł komunikacyjny dla pasażerów.....
Jeśli chodzi o inne tematy kolejowe poruszane w Kronikach Inowrocławskich, nic nie wyszło z uruchomienia linii turystycznej Inowrocław-Kruszwica-Inowrocław...
Przydałoby się uruchomić chociażby turystyczną kolejkę Inowrocław Główny- Inowrocław Solanki.
MON chce wyremontować i otworzyć linię Inowrocław-Kruszwica-Mogilno i udostępnić ją dla innych przewoźników...
Fajnie by było pojechać znowu koleją z Inowrocławia do Żnina....
Czekamy na pozytywne wieści z torów kolejowych w regionie......
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!