panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

poniedziałek, 18 kwietnia 2022

Jubileusz XI lecia Kronik Inowrocławskich, zaczynam 12 sezon....

 


11 lat temu, w dniu moich imienin, pod wpływem sugestii mego syna, Przemka narodził się w mojej głowie pomysł stworzenia tego bloga.

Jeszcze tego samego dnia przystąpiliśmy do stworzenia szaty graficznej, zapoznania się z narzędziami do obsługi bloga itp.

Trzy dni później już opublikowałem pierwsze posty.

Założyłem również profil na facebooku, aby promować moje wirtualne dziecko.

Głównym celem kronik jest promocja Inowrocławia i regionu za pośrednictwem tekstów, fotografii, wierszy...pokazywanie wszystkiego co ważne, piękne i interesujące w mojej małej ojczyźnie.

Dobra promocja przyczynia się do rozwoju turystyki, a ta z kolei jest motorem napędowym wszelakiego rozwoju miasta i regionu.

To nie był cel tak oczywisty od razu, dochodziłem do tego podczas kolejnych miesięcy redagowania bloga. 

Bardzo mnie cieszy, że najważniejsze nagrody i wyróżnienia otrzymałem w dziedzinie rozwoju turystyki, bo przecież głównie po to stworzyłem moje kroniki i upewnia mnie to, że to co robię, robię dobrze.....

Dzisiaj Kroniki Inowrocławskie są znaną i uznaną marką prezentującą Inowrocław i Kujawy w internecie.

 

Kroniki są swoistą podróżą po czasie i przestrzeni Inowrocławia, Kujaw, a niekiedy całej Polski.

Kroniki zapoznają odwiedzających z kalendarium najważniejszych wydarzeń na przestrzeni dziejów, zawierają teksty o historii Inowrocławia i okolic, promuję przy ich pomocy odbywające się wydarzenia kulturalne, sportowe, imprezy rozrywkowe, przekazuję relacje z nich, przedstawiam  najważniejsze zabytki i ich historię, pokazuję piękno regionu i przyrody na Kujawach, prezentuję inwestycje w mieście i okolicy, w tym te z wykorzystaniem funduszy unijnych, zebrałem też i opublikowałem na nim mały słownik gwary kujawskiej, raz po raz piszę również teksty przypominając dawny język gwarowy używany na Kujawach, przypominam  dawne zwyczaje i obrzędy naszego regionu, historyczne postacie, prezentuję pomysły i projekty na zwiększenie atrakcyjności turystycznej Inowrocławia i okolic.
W kronikach jest również miejsce na to by pokazać ciekawą twórczość innych artystów, autorów, interesujące projekty, wydarzenia artystyczne, ich popularyzację i dlatego dość często i takie tematy trafiają na moje karty.


 
Oprócz Inowrocławia promuję na blogu Kruszwicę, Pakość i jej Kalwarię Pakoską, Mogilno, Markowice, Kruszę Zamkową, Łojewo, zawitał na moje strony Biskupin,Trzemeszno, rzeka Noteć, jezioro Gopło, jezioro Szarlej, Ostrowo ( aktualnie część Janikowa), pojawiały się również foto- spacery z Bydgoszczy i Torunia.
Staram się stosować urozmaicony i ciekawy sposób promocji regionu poprzez jego historię, zabytki, piękno przyrody, zwyczaje, tradycje, ale i nowoczesność, ostatnio zrealizowane inwestycje łącząc to wszystko w interesujący sposób, podglądam również pomysły i projekty promocyjne stosowane w innych miastach i regionach ( np. w Gnieźnie, Poznaniu, Gdańsku, Sopocie, Gdyni, Malborku), a nawet państwach i ciekawszymi staram się zainteresować mieszkańców Kujaw.
Współpracuję z wydziałami promocji i kultury miasta i gminy Inowrocław, KCK w Inowrocławiu, Stowarzyszeniem Kobiet Wiejskich Gminy Inowrocław, Kołami Gospodyń Wiejskich, zespołami ludowymi, Muzeum imienia Jana Kasprowicza w Inowrocławiu, drużynami harcerskimi, spotykałem się niejednokrotnie z dziećmi w szkołach, z kuracjuszami , by zarazić ich swoją pasją, pokazać piękno kujawskiej krainy i przekazać jak najwięcej uczucia do tej ziemi. 

Aktualnie na łamach kronik opublikowałem 2227 postów, przez 11 lat nieco częściej, niż co drugi dzień ukazuje się w kronikach nowy post ( !!!), a w nich ponad 360 000 fotografii, 3140 wierszy, mnóstwo tekstów, pomysłów, projektów....myślę, że do każdego, kto ma trochę wyobraźni dociera, jaki ogrom pracy przez ten czas wykonałem.... 

Swoją działalnością przyczyniłem się do znacznej popularyzacji atrakcji turystycznych
Inowrocławia i okolic, wśród wielomilionowej rzeszy odwiedzających mojego bloga są internauci z niemal wszystkich zakątków świata.
Wynotowałem sobie państwa tych ciekawych Inowrocławia i regionu, spójrzcie sami : USA, Francja, Rosja, Niemcy, Wielka Brytania, Holandia, Hiszpania, Irlandia, Grecja, Chorwacja, Włochy, Austria, Portugalia, Finlandia, Norwegia, Szwecja, Ukraina, Litwa, Estonia, Macedonia, Bośnia i Hercegowina, Belgia, Serbia, Dania,Słowacja, Białoruś, Węgry, Rumunia, Bułgaria,Turcja,  Izrael, ale także Australia, Kanada, Brazylia, Argentyna,Kolumbia, Chile, Indie, Egipt, Indonezja, Nepal, Chiny, Japonia, Peru, Maroco, Bangladesz, Honkong, Kenia, Nigeria, Tajlandia, Algieria, Kamerun, Oman, Nowa Zelandia, Malezja, Irak, Cote d'Ivoire (Wybrzeże Kości Słoniowej), Filipiny, Mołdawia, Dominikana, Korea Południowa, Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Indonezja, Mauritius, Pakistan, Namibia, Mozambik, Bostwana, Cypr, Islandia, Afganistan, Angola, Armenia, Jemen, Republika Południowej Afryki, Sri Lanka, Seszele, Andora...być może jeszcze pominąłem jakieś państwo, bo już teraz nie śledzę tego tak skrupulatnie....

Najważniejsze moje projekty mogące znacznie zwiększyć atrakcyjność turystyczną Inowrocławia to: stworzenie szlaku turystyczno-historycznego w Inowrocławiu, który pozwolił by dotrzeć do wszystkich zabytków, ciekawych miejsc, opowiedziałby ich historię i przypomniał najważniejsze postacie w dziejach regionu, budowa skansenu osady z czasów Szlaku Bursztynowego, budowa sieci basenów geotermalnych, budowa miniatury średniowiecznego inowrocławskiego grodu, urządzenie Izby Gwary Kujawskiej, Kryształowa Komnata - czyli zabytki Inowrocławia wykonane z soli i szkła, odbudowa średniowiecznej wieży ratuszowej na rynku, lub przynajmniej budowa miniatury wieży, rewitalizacja i udostępnienie do zwiedzania choć małej części pięknej niegdyś (obecnie zalanej) inowrocławskiej kopalni soli, budowa pomników księcia Kazimierza Kujawskiego - założyciela Inowrocławia, Władysława Jagiełły obok żony Jadwigi na rynku, króla Władysława Łokietka, urodzonego i wychowanego w Inowrocławiu ( z czasem następowały modyfikacje niektórych projektów, łączenie ich, np. przyszedł mi do głowy pomysł utworzenia skweru imienia Kazimierza Kujawskiego przed kościołem Św. Mikołaja i umieszczenia na nim pomnika księcia Konradowica, siedzącego na tronie i trzymającego na kolanach małego Łokietka bawiącego się koroną, a u ich stóp rozciągająca się miniatura średniowiecznego, inowrocławskiego grodu, byłby to chyba najpiękniejszy pomnik jaki można sobie wyobrazić, nawiązujący do wielkiej historii miasta), nowy projekt to pomnik Benasa ( fikcyjnej postaci z książki "Na kujawską nutę" z twarzą redaktora Henryka Lewickiego, nawiązującego do gwary kujawskiej, tworzenie murali o tematyce historycznej, ławeczki pamięci w mieście i Parku Solankowym przypominające ważne wydarzenia i postacie, upamiętnienie bitwy pod Mątwami, umieszczenie w przestrzeni miejskiej figur: hutnika szkła i solnego górnika, stworzenie parku miniatur zabytków Kujaw, odrestaurowanie i udostępnienie do zwiedzania zabytków zgromadzonych w naszej farze oraz wiele innych prezentowanych w kronikach.




Z czasem prowadzenia tak intensywnej działalności zaczęto to dostrzegać, przyszły pierwsze artykuły w prasie, wyróżnienia i nagrody.....wywiady dla rozgłośni radiowych : Radio Z, RMF-FM, RMF MAX Inowrocław, Radio Żnin, stacji tv: TVP3, Inowrocławskiej Telewizji Miejskiej, kilku portali internetowych, dla niektórych po kilka razy.....









Co się udało osiągnąć w tym czasie?

Autor Kronik Inowrocławskich otrzymał wyróżnienie w Otwartym Konkursie Historycznym pn. "W cieniu Bazyliki" w Inowrocławiu 2014; I miejsce w konkursie literackim "Bibulić po kujawsku" 2014; Wyróżnienie Prezydenta Miasta Inowrocławia Animator Kultury 2016; tytuł Przyjaciel Inowrocławskich Drużyn Puszczańskich 2015; Nagrodę Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego Odkrywca Roku 2016 za całokształt działań w dziedzinie turystyki i krajoznawstwa, I miejsce w konkursie fotograficznym UM Inowrocławia pt. "Od Imienin do Imienin" 2017, nominację do nagrody Osobowość Roku 2017 w plebiscycie Gazety Pomorskiej w kategorii: Samorządność i , społeczność lokalna; powołanie do Kapituły Konkursu Nagrody Marszałka Województwa w 2017 roku, jestem współautorem razem z Waldemarem Zielińskim i Bartoszem Jaworskim przepięknego albumu "Rzeźbimy Historię Kujaw"- 2018 rok, otrzymałem dyplom i   podziękowania od Gminy Inowrocław za współpracę z młodzieżą z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym 2019, został umieszczony mój biogram w Encyklopedii Osobistości Rzeczypospolitej wydawnictwa British Publishing House, zostałem też umieszczony w 50 najbardziej wpływowych osób w turystyce na Pojezierzu Gnieźnieńskim w latach 2019-2020, w rankingu ogłoszonym przez portal turystyczny „Pojezierze 24.pl”, jako jedyny działacz nie związany zawodowo z jednostkami turystycznymi, kulturalnymi, czy przedstawicielami władz samorządowych...co poczytuję sobie jako wielki sukces.... 





















Szczególną satysfakcję sprawiło mi zwycięstwo w finale  konkursu "Odkrywca 2016" Marszałka województwa kujawsko-pomorskiego z Elżbietą Dzikowską-Halik, znaną podróżniczką i popularyzatorką turystyki i Czesławem Nosewiczem, organizatorem wielkich gali motoryzacyjnych.....




W niezwykłym konkursie " Zorganizujemy Ci Imieniny" Urzędu Miasta Inowrocławia i Kujawskiego Centrum Kultury w 2020 roku wygrałem I Nagrodę, ale ze względu na pandemię, nie udało się zorganizować tej imprezy.

Wydawało się, że po 3 latach uda się to w końcu zrealizować, jednak z niewiadomych przyczyn imprezę przełożono o kolejny rok...

Czekam cierpliwie, ale lekki niesmak pozostał, tym bardziej że inne imprezy odbywają się bez przeszkód.....

Mam nadzieję, że 2023 rok będzie już ostatecznym terminem tej imprezy i że organizatorzy nie chcą mi jej zorganizować pośmiertnie....

U dołu pokazuję urodę Inowrocławia podczas wszystkich czterech pór roku....







































































W tym roku na Imieniny miasta zaprezentowałem piękną, dużą wystawę fotograficzną " Inowrocław podczas czterech pór roku", przedstawiłem na niej cześć fotografii zaprezentowanych wyżej....



Wystawa spotkała się z dużym zainteresowaniem mieszkańców miasta i okolic....

 








Kocham to miasto i jeżeli jeszcze trochę uda mi się pożyć to pewnie niejedno jeszcze dla niego zrobię....

Niezmiennie zapraszam do odwiedzania Kronik Inowrocławskich....
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!