panorama Inowrocławia

panorama Inowrocławia

środa, 17 marca 2021

Gabinet Stanisława Szenica, pisarza i kolekcjonera


Jak zapowiadałem, tak zrobiłem......

dzisiaj 17 marca odwiedziłem inowrocławskie Muzeum imienia Jana Kasprowicza.

Opowieść z mojej wizyty zaczynam od gabinetu Stanisława Szenica, pisarza i kolekcjonera.

Oprowadza mnie osobiście i zapoznaje ze skarbami naszego muzeum i związanymi z nimi tajemnicami sam dyrektor Marcin Woźniak.

Po remoncie gabinet Stanisława Szenica został na nowo urządzony i prezentuje się właśnie tak, jak na załączonych fotografiach....

Otwiera się tajemnicza szuflada, a w niej mnóstwo książek autorstwa patrona tej sali.

Nie ujawniam wszystkich tajemnic i niespodzianek, czekają one na wszystkich odwiedzających to niezwykłe miejsce.....





Cenne dary przekazane przez Stanisława Szenica naszemu muzeum stanowią pokaźną część wszystkich eksponatów.
 




































Z dumą i radością choć przez chwilę zasiadłem za tym legendarnym biurkiem i rozmarzyłem się....
W gabinecie Stanisława Szenica
za legendarnym biurkiem
usiadłem na chwilę z podarowanym ołówkiem
zamyślony kreślę słów kilka
czując się jak kronikarz
opisujący dawne dzieje
w opasłej księdze
mnóstwo zabytków wokół
robi atmosferę...



Następna miła niespodzianka, niezwykłe spotkanie ze znaną inowrocławską artystką, Edytą Lasotą....




W kolejnych odcinkach, następne skarby i tajemnice naszego muzeum.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie! Zachęcam do zapoznania się z pozostałą zawartością strony oraz dyskusji na poruszane tematy. Zapraszam ponownie!